• Principal
  • La meva història
  • EspaiMat
    • Què és EspaiMat?
    • EspaiMat i l'Origami
    • Objectius i metodologies >
      • Metodologia pels estudiants
      • Metodologia i tallers per infants
  • Recursos didàctics
  • Blog
  • Testimonis
  • Contacta
Eulàlia Tramuns

EspaiMat i l'origami (papiroflèxia)

Picture
A EspaiMat utilitzem l'origami com a activitat d'entreteniment però també com a activitat pedagògica i terapèutica. És una eina que potencia les capacitats de les persones i contribueix al seu benestar, sigui quina sigui la seva edat.
Oferim:
  • tallers puntuals, individuals o grupals,
  • tallers a escoles,
  • cursos de formació per a professionals que vulguin utilitzar l'origami en la seva activitat.
A més l'origami és una de les activitats que utilitzem en el nostre programa d'entrenament cerebral i una eina que fem servir per facilitar la comprensió i l'aprenentatge de les matemàtiques.

  • En què consisteix l'origami?
L'origami és el nom japonès per designar la papiroflèxia, l'art de doblegar paper.
Actualment està en auge i és una eina que s'explora des de diversos àmbits a nivell internacional. Des del plegat dels airbag dels vehicles estudiat per enginyers, com al desplegament dels panells solars dels satèl·lits, la reconstrucció d'edificis estudiada per arquitectes, el disseny d'envasos, de robots... Tot aquest tipus d'estudis es realitzen a partir de simulacions amb origami. També trobem metges, professors, psicòlegs, i d'altres especialistes que investiguen les possibilitats de l'origami en les seves activitats professionals. Per tant l'ús de l'origami es va expandint i va molt més enllà d'un simple gest de plegar paper.
A nivell terapèutic i com a eina d'entrenament cerebral, els beneficis de l'origami han estat contrastats al llarg del temps. Aprendre a doblegar figures estimula tots els sentits i les emocions. L'origami és per sí sol un llenguatge i com a tal ajuda a l'expressió i a la comunicació. A més, fent origami s'activen els dos hemisferis del cervell, és a dir, es coordinen les àrees tàctils, cognitives, motors i visuals, i també la memòria, l'orientació espaial, l'atenció, la concentració i la imaginació.

  • Per a qui?

Aquest tipus d'activitat beneficia a tothom, tant infants i adults com gent gran, persones amb talent manual innat o sense. És una eina fantàstica com a diversió i entreteniment pels beneficis que aporta en molts aspectes. També és especialment indicada com a part d'una teràpia d'entrenament cerebral quan la persona necessita una estimulació de les funcions neurològiques: persones amb dèficit d'atenció, amb problemes de memòria, problemes de lateralitat, i també d'estrès, de comunicació, de desmotivació, dificultats amb les matemàtiques,... És molt útil també per a persones amb discapacitats auditives o visuals, així com amb necessitats d'integració social.

  • Efectes de millora
Es veuen reforçades:
  • La memòria
  • La mobilitat de les mans, el control dels moviments i els muscles
  • La coordinació de les mans amb els ulls i el cervell
  • La concentració
  • L'atenció
  • La creativitat
  • La visualització i comprensió de les 2 i 3D
  • La motricitat fina
  • La precisió
  • La lògica de les seqüències

A més, a nivell emocional reforça:
  • L'autoestima
  • La satisfacció
  • La relaxació
  • La paciència
  • La capacitat de decisió

Permet també treballar valors:
  • La tolerància a la frustració
  • El respecte del material
  • El respecte per les diferències entre les persones
  • El perfeccionisme
  • La lentitud
  • La solidaritat

Picture
Picture
Powered by Create your own unique website with customizable templates.