• Principal
  • EspaiMat
    • Què és EspaiMat?
    • EspaiMat i l'Origami
    • Objectius i metodologies >
      • Metodologia pels estudiants
      • Metodologia i tallers per infants
  • Recursos didàctics
  • Blog
  • Experiències
  • Contacta
Eulàlia Tramuns

Objectius d'EspaiMat

  • Trobar la solució específica per ajudar a cada persona a través de les matemàtiques.
  • Detectar les possibles llacunes d'aprenentatge i emocions que poden frenar la fluidesa del procés d'aprenentatge dels estudiants.
  • Resoldre les dificultats detectades estimulant les aptituds i capacitats dels estudiants.
  • Potenciar i estimular les aptituds dels infants a través de jocs matemàtics i tècniques específiques, reconegudes per la seva eficàcia. 
  • Ajudar a desenvolupar l'autonomia de les persones, quant al pensament matemàtic i la lògica.
  • Ajudar a mantenir un bon nivell d'activitat cerebral per als adults i tercera edat.
  • Millorar la relació de qualsevol persona amb les matemàtiques.

Funcionament en el cas d'estudiants

  1. El primer que necessitem és conèixer la persona i les seves aptituds, a partir d'una entrevista i d'uns exercicis, per veure com interactua amb les matemàtiques. Per aprofundir en el coneixement de la persona, els exercicis que realitzem estan adaptats a la seva edat i al nivell de coneixements que es pressuposa que hauria de tenir. A partir de l'observació de l'actitud de la persona i de la seva manera de resoldre els exercicis detectem les possibles llacunes d'aprenentatge i el grau dels impediments emocionals en cas d'haver-ne. 
  2. Elaborem un informe com a resultat d'aquesta anàlisi i, només si veiem que la persona necessita els nostres serveis, fem una proposta de pla de treball per solucionar les dificultats detectades.
  3. Treballem en sessions individuals o amb grups de màxim tres persones a partir d'una metodologia pròpia, en la qual estructurem la informació d'una manera concreta posant èmfasi en la importància del llenguatge matemàtic, tant oral com per escrit. Fem una anàlisi periòdica de com evoluciona cada persona en els aspectes que s'han treballat.

 

Picture

Com es veuen els resultats?

En el cas dels estudiants, quan hi ha establert un sistema d'avaluació, la millora dels resultats que obtenen avala el bon funcionament del mètode. A nivell emocional, s'observa una actitud positiva envers les matemàtiques, una millora de l'autoestima i una adquisició d'eines i recursos per abordar qualsevol exercici o problema de matemàtiques. Les nostres experiències ho mostren.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.