• Principal
  • La meva història
  • EspaiMat
    • Què és EspaiMat?
    • EspaiMat i l'Origami
    • Objectius i metodologies >
      • Metodologia pels estudiants
      • Metodologia i tallers per infants
  • Recursos didàctics
  • Blog
  • Testimonis
  • Contacta
Eulàlia Tramuns

Metodologia pels estudiants

  1. El primer que necessitem és conèixer la persona i les seves aptituds, a partir d'una entrevista i d'uns exercicis, per veure com interactua amb les matemàtiques. Per aprofundir en el coneixement de la persona, els exercicis que realitzem estan adaptats a la seva edat i al nivell de coneixements que es pressuposa que hauria de tenir. A partir de l'observació de l'actitud de la persona i de la seva manera de resoldre els exercicis detectem les possibles llacunes d'aprenentatge i el grau dels impediments emocionals en cas d'haver-ne. 
  2. Elaborem un informe com a resultat d'aquesta anàlisi i, només si veiem que la persona necessita els nostres serveis, fem una proposta de pla de treball per solucionar les dificultats detectades.
  3. Treballem en sessions individuals o amb grups de màxim tres persones a partir d'una metodologia pròpia, en la qual estructurem la informació d'una manera concreta posant èmfasi en la importància del llenguatge matemàtic, tant oral com per escrit. Fem una anàlisi periòdica de com evoluciona cada persona en els aspectes que s'han treballat.

 

Picture

Com es veuen els resultats?

En el cas dels estudiants, quan hi ha establert un sistema d'avaluació, la millora dels resultats que obtenen avala el bon funcionament del mètode. A nivell emocional, s'observa una actitud positiva envers les matemàtiques, una millora de l'autoestima i una adquisició d'eines i recursos per abordar qualsevol exercici o problema de matemàtiques. Les nostres experiències ho mostren.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.