L'olfacte en matemàtiques és un sentit que no es pot aplicar de manera literal. És una espècie de intuïció que es va adquirint a mida que es van entenent les matemàtiques, com a llenguatge i com a estructura.
Les matemàtiques han estat inventades per persones i, per tant, la seva estructura té una lògica i un ordre que potencialment poden ser entesos per qualsevol persona. Només cal adaptar el llenguatge i mètode d'aprenentatge a les necessitats d'aquesta persona.
És important que s'expliqui la història de les matemàtiques, dels matemàtics, anècdotes de la seva vida i de la seva recerca. D'aquesta manera podrem empatitzar amb ells i això facilitarà que entenguem l'evolució del seu pensament. Trobarem les matemàtiques i els matemàtics més propers i reals i desenvoluparem aquest olfacte del qual parlàvem amb més facilitat.
Aquest olfacte s'utilitza en la part més creativa de les matemàtiques: la recerca. És una llàstima que de vegades s'ensenyin les matemàtiques únicament com a tècniques per reproduir càlculs i exercicis. Les persones amb necessitats més creatives les trobaran segurament avorrides si se'ls hi expliquen així. Cal estimular des de l'inici la part creativa de les matemàtiques, que els infants explorin i facin els seus descobriments. De ben segur que ens sorprendran amb els seus resultats i aniran desenvolupant el seu esperit investigador, el seu olfacte, motor necessari per a la societat!
Les matemàtiques han estat inventades per persones i, per tant, la seva estructura té una lògica i un ordre que potencialment poden ser entesos per qualsevol persona. Només cal adaptar el llenguatge i mètode d'aprenentatge a les necessitats d'aquesta persona.
És important que s'expliqui la història de les matemàtiques, dels matemàtics, anècdotes de la seva vida i de la seva recerca. D'aquesta manera podrem empatitzar amb ells i això facilitarà que entenguem l'evolució del seu pensament. Trobarem les matemàtiques i els matemàtics més propers i reals i desenvoluparem aquest olfacte del qual parlàvem amb més facilitat.
Aquest olfacte s'utilitza en la part més creativa de les matemàtiques: la recerca. És una llàstima que de vegades s'ensenyin les matemàtiques únicament com a tècniques per reproduir càlculs i exercicis. Les persones amb necessitats més creatives les trobaran segurament avorrides si se'ls hi expliquen així. Cal estimular des de l'inici la part creativa de les matemàtiques, que els infants explorin i facin els seus descobriments. De ben segur que ens sorprendran amb els seus resultats i aniran desenvolupant el seu esperit investigador, el seu olfacte, motor necessari per a la societat!